Kaikki kangasnaamioista

Kirjoittaja | Laura Loukola. Kuvat | Laura Loukola.


Kaikki kangasnaamioista

Sheet maskit eli kangasnaamiot ovat Japanista ja Etelä-Koreasta kotoisin olevia tehohoitoja, jotka ovat saaneet huippusuosion ympäri maailmaa. Kangasnaamiolla antaa iholle nopeasti paljon kosteutta, pehmeyttä sekä boostin esim. antioksidanttipitoisia aineita, mutta naamion käyttö on myös ihana tapa rentoutua, ottaa aikaa ja hemmotella itseään.

Mikä on kangasnaamio eli sheet mask?

Tavallisin kangasnaamiopakkaus on sinetöity pussukka, joka sisältää kasvojenmuotoisen harson, joka on imeytetty hoitonesteeseen. Riippuen tuotteesta ja valmistajasta, nestettä saatetaan kutsua kasvovedeksi, hoitonesteeksi, ampulliksi tai jopa seerumiksi. Joissain naamioissa kangasnaamio tai harso voi olla koostumukseltaan myös geelimäinen. Saatavilla on paljon eri “makuja”: jokainen varmasti löytää suosikkikoostumuksen, naamiomallin ja vaikuttavat raaka-aineet.

Miten käyttää kangasnaamiota?

  • Kangasnaamiota voi käyttää aamulla tai illalla, silloin kun kaipaat lisäkosteutta, kirkastusta ja hemmottelua.
  • Puhdista ensin iho huolellisesti ja painele kuivaksi.
  • Avaa kangasnaamiopussukka ja poimi naamio puhtain käsin. Varo, ettei hoitonestettä valu hukkaan!
  • Asettele kangasnaamio kasvoille. Jos tuntuu, että naamio ei esim. istu nenän päältä hyvin, voit leikata silmäkolojen välin “auki” saksilla.
  • Anna naamion vaikuttaa kasvoilla noin 10-20 min. Lue kirjaa, selaa puhelinta, rentoudu, meditoi, keitä kahvia, juo se pillillä, nauti!
  • Purista naamiosta ja pakkauksesta loput hoitonesteet kämmeniin ja taputtele se kaulalle sekä dekolteelle.
  • Älä huuhtele pois!
  • Sinetöi hoitoneste ihoon kerrostamalla päälle kasvovoidetta ja/tai -öljyä.

    Huomioi, että kangasnaamiota ei kannata pitää yli 20 minuuttia kasvoilla. Kuivuessaan kangasnaamio saattaa aiheuttaa veden haihtumista myös ihosta. Kun naamio ei enää valu nestettä, mutta tuntuu kostealta kämmenellä painaessa, on hyvä hetki poistaa se.

    Vinkki! Kokeile säilyttää kangasnaamiota jääkaapissa! Ihanan viileä naamio vähentää tehokkaasti myös turvotusta kasvoilta.

    Mitä hyötyä kangasnaamioista on?

    Kangasnaamiot tuovat iholle ennen kaikkea paljon vesikosteutta mm. hyaluronihapolla, aloella ja glyseriinillä. Erityisen suosittuja raaka-aineita ovat muun muassa monet aasiaiset yrtti- ja kasviuutteet, kuten ginseng, vihreä tee tai lakritsijuuri.

    Kosteuttavien raaka-aineiden ja antioksidanttien lisäksi kangasnaamioilla haetaan yleensä ihoa rauhoittavia, punotusta tasoittavia, kirkastavia ja öljyntuotantoa balansoivia ominaisuuksia. Jokaiselle ihotyypille siis löytyy jotain! Siinä missä kosteusköyhä ihon tarvitsee “juoda” lisää vettä, rasvaisen ihon oikea kosteutus taas voi hillitä talin tuotantoa.

    Toisin kuin monet vanulapulla levitettävät kasvovedet – kangasnaamiot eivät yleensä sisällä voimakkaasti kuorivia ainesosia, kuten happoja. Jos ihosi on hyvin herkkä ja helposti reaktiivinen, kokeile aina uutta tuotetta pieni määrä kaulalle ennen koko kasvoille levitystä (eli pientä määrää hoitonestettä ennen naamiota).

    Lue lisää kosteusköyhästä ihosta ja 7-skin methodista!

    Lauran suosikkeja:

    LuLuLun Premium Sheet Mask Yamanashi Peach 7-pack: huippusuosittu japanilainen kangasnaamio merkki nyt Suomessa! Persikkanaamio pehmentää ja kosteuttaa ihoa. Uudelleen suljettava pakkaus sisältää 7 naamiota, joka on myös ekologinen valinta!

      Abib Mild Acidic pH Sheet Mask Yuja Fit: miedosti hapan (eli iholle täydellinen!) kasvonaamio täynnä kirkastavaa yuya/yuzu-hedelmän uutetta. Erinomainen samealle, väsyneelle tai “harmaalle” iholle!

        MILU Say Hi to Hydration Moisturizing Sheet Mask: erittäin laadukas ja miellyttävä kangasnaamio, kunnon superkosteutus janoiselle iholle! Täynnä hyviä kasviuutteita, mm. cica eli gotu kola-uutetta. Erinomainen ennen juhlia (tai juhlien jälkeen…)

          Frudia My Orchard Raspberry Squeeze Mask: edullinen, tehokas ja kosteuttava naamiosarja jokapäiväiseen käyttöön!

          Kurkkaa myös: LuLuLun 32-packit, TONYMOLY ja KOCOSTAR Waffle Sheet Maskit.

          Tutustu Nobeen
          suosituimmat ja kuumimmat tuotteet
          Ostoskorisi on tyhjä

          Toimitusehdot

          Toimitustavat

          Tilaukset lähetetään arkisin tavallisesti vuorokaudessa tai viikonloppuisin/pyhäpäivinä niiden jälkeisenä arkipäivänä. Tilaukset ovat perillä 1-2 arkipäivässä tilauksen lähdettyä varastoltamme. Ruuhkatilanteissa (kuten kauneusboksien myynti, Black Friday ja muut suuremmat kampanjat) saattaa tilauksen lähetyksessä kestää hieman pidempään.

          Voit valita toimituksen lähimpään Postiin, Postin pakettiautomaattiin tai kotiovelle. Toimitamme yli 50 euron tilaukset ilman postikuluja. 

          • Postiin tai Postin pakettiautomaattiin 4,90 euroa
          • Postnord toimitus 4,90 euroa
          • Ovelle toimitus 10 euroa
          Tilaus- ja toimitusehdot

          Tilaaminen
          Kun olet tehnyt tilauksen, lähetetään tilausvahvistus antamaasi sähköpostisoitteeseen. Tilausvahvistuksesta löytyvät tilaamiesi tuotteiden tiedot, hinnat sekä laskutus- ja toimitusosoite. Ole yhteydessä noben asiakaspalveluun, mikäli tilausvahvistuksessa on virhe.

          Puuttuva tilausvahvistus
          Teknisestä viasta tai muista noben vaikutuspiirin ulottumattomissa olevista syistä tilausvahvistus voi saapua myöhässä tai jäädä kokonaan saapumatta. Jos tilausvahvistus ei ole saapunut 30 minuutin kuluttua tilauksen tekemisestä, ole yhteydessä asiakaspalveluun. 

          Toimitus: Posti
          Yli 50 euron tilaukset lähetetään asiakkaalle ilman postikuluja. Alle 50 euron tilauksissa postikulut ovat 4,90 euroa. Tilauksesi toimitetaan Postin noutopisteeseesi 3-5 arkipäivän kuluessa tilauksen lähetyksestä. Asiakas voi itse valita tilauksen toimitustavan Postin tarjoamien vaihtoehtojen puitteissa. Asiakas näkee tilauksen postikulut tilausta maksaessaan. Posti pidättää oikeuden toimittaa lähetyksen vaihtoehtoiseen toimituspisteeseen, mikäli sen toimitus asiakkaan valitsemaan tai asiakkaan postinumeron mukaiseen lähipostiin ei onnistu. Postin esittämä toimitusaikaennuste on keskimäärin 3-5 arkipäivää. Tilaukset lähetetään arkisin tavallisesti vuorokaudessa tai viikonloppuisin/pyhäpäivinä niiden jälkeisenä arkipäivänä. Mikäli tilauksen toimituksessa ilmenee poikkeava viive, johon liittyen sinuun ei ole oltu yhteydessä, ota yhteyttä nobe asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. Toimitusaika-arvio on laadittu Postin antamien tietojen perusteella eikä nobe ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Posti toimittaa asiakkaalle sähköisen (tekstiviesti/sähköposti) tai kirjallisen ilmoituksen lähetyksen saavuttua noutopisteeseen. nobe ei voi vaikuttaa lähetysilmoitusten toimitukseen. Asiakas voi valita toimitetaanko lähetys lähimpään Postin palvelupisteeseen, pakettiautomaattiin vai kotiovelle. Toimitustapaa tai valittua pakettiautomaattia ei ole mahdollista vaihtaa jälkikäteen.

          Noutamatta ja/tai peruuttamatta jäänyt tilaus
          Asiakas vastaa antamiensa toimitustietojen oikeellisuudesta. Jos nobe vastaanottaa lähetyksen, jota on yritetty toimittaa väärään osoitteeseen, Postin saapumisilmoitusta ei voitu lähettää johtuen väärästä puhelinnumerosta tai joka on jätetty noutamatta, tulee asiakkaan itse maksaa tilauksen uudelleenlähetyksen postikulut. 

          HUOM! Muistathan hakea tilauksesi ajoissa. Mikäli pakettisi palautuu takaisin meille noutamattomana ja peruuttamattomana, pidätämme oikeuden laskuttaa sinulta 15 euroa kattamaan aiheutuneet kulut.

          Viivästynyt toimitus
          Jos tilaustasi ei voida lähettää noben varastolta kohtuullisessa ajassa, otetaan sinuun yhteyttä sähköpostitse. Jos tilausta ei voida lähettää tavallisessa aikataulussa, etkä sen vuoksi halua vastaanottaa sitä, voit perua tilauksen veloituksetta. Kun nobe on luovuttanut lähetyksen sen toimituksesta Postin lajittelukeskukseen vastaavalle Postin alihankkijayritykselle, ei nobe vastaa lähetysten toimitusta koskevista, vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevista viiveistä. 

          Hintatiedot
          Kaikki hinnat esitetään verkkokaupassa euroissa. Sivustolla esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. nobe pidättää oikeuden hintamuutoksiin johtuen tavarantoimittajan hintamuutoksista, virheellisistä hinnastoista, virheellisinä saaduista hintatiedoista tai muista hinnoitteluvirheistä. nobe pidättää oikeuden myös muihin hintamuutoksiin.

          Kampanjat
          Alennuskoodeja ei ole mahdollista yhdistää voimassaoleviin kampanjoihin tai tarjouksiin ellei toisin ole esitetty. 

          Reklamaatiot, palautusoikeus ja peruutus
          nobe noudattaa Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjauksia verkkokaupan toiminnassa. Reklamaatiota, palautusta tai peruutusta koskevissa asioissa asiakaspalveluun tulee ottaa yhteyttä sähköpostitse (info@nobebeauty.com) kohtuullisen ajan kuluessa. 

          Palautus- ja peruutusoikeus
          Verkko-ostoksilla on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus, joka alkaa siitä päivästä, kun tuote on toimitettu asiakkaalle. nobe vastaa ainoastaan viallisten tuotteiden palautuskustannuksista. Muussa tapauksessa asiakas vastaa itse noben varastolle palautuvan lähetyksen toimituskuluista Postin hinnaston mukaisesti. Lähetyksen vastaanottajalla on velvollisuus tarkistaa, että lähetys ja sen sisältämät tuotteet ovat vahingoittumattomia kuitatessaan lähetyksen. Mikäli tilausta ei ole ehditty lähettää asiakkaalle, voi asiakas perua tilauksen olemalla yhteydessä asiakaspalveluun. Jos tilaus on ehditty lähettää asiakkaalle, noudatetaan noben palautuskäytäntöä.

          Poikkeus palautusoikeutta koskien
          Jotta tuotteen voi palauttaa, tulee sen olla vahingoittumaton, avaamaton ja käyttämätön. nobella on oikeus pidättää palautetun tuotteen hinnasta kohtuullinen osa tai kieltäytyä ottamasta tuotetta vastaan, mikäli palautettu tuote ei täytä näitä ehtoja. Tuotteen hinnasta tehtävä pidätys arvioidaan tilanteesta riippuen. Avatuilla ja/tai käytetyillä hygieniatuotteilla (kosmetiikkatuotteet ja hajuvedet) ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta terveys- ja hygieniasyistä. Tuotteita, joita on muokattu tai luotu juuri asiakasta varten ei voi palauttaa. Palvelua, joka on suoritettu tai jota on alettu suorittaa ei voida peruuttaa tai palauttaa. Hyväksytty palautus tai tilauksen peruutus hyvitetään asiakkaalle takaisin 30 päivän kuluessa. 

          Reklamaatio
          Reklamaatio tulee tehdä käyttäen sivustolla olevaa yhteydenottolomaketta tai sähköpostitse. Viallisesta tuotteesta on reklamoitava kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun vika on huomattu. Huomioithan, että viallinen tuote on säilytettävä, kunnes asia on ratkaistu. Mikäli varastossa ei ole uutta tuotetta tai se on poistunut noben valikoimasta, ollaan sinuun yhteydessä. Reklamaatioiden käsittelyyn kuluu tavallisesti 1-3 viikkoa tilanteesta riippuen. Hyväksytty reklamaatio hyvitetään asiakkaalle 30 päivän kuluessa, mikäli kyseessä on rahallinen hyvitys. Uusi tuote toimitetaan asiakkaalle viallisen tuotteen tilalle, kun asiakas on palauttanut nobelle vialliseksi havaitsemansa tuotteen. Mikäli tuote on toimitettu asiakkaalle laadultaan sellaisena, jollaiseksi sen valmistaja on sen tarkoittanut eikä se eroa muista valmistajan vastaavista tuotteista, ei tuotetta ole mahdollista palauttaa nobelle, mikäli sitä on käytetty. nobe ei hyvitä asiakkaille käytettyjä tuotteita, joissa ei ole valmistusvirhettä, vaikka ne eivät olisi vastanneet kuluttajan henkilökohtaisia käyttömieltymyksiä tai olisivat aiheuttaneet asiakkaalle esimerkiksi allergisen reaktion. Tällaisissa tapauksissa asiakkaan suositellaan ottamaan yhteyttä suoraan tuotteen valmistajaan.

          Vauriot
          Jos asiakas vastaanottaa vaurioituneen tai avatun lähetyksen, tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta välittömästi tilauksen noutopisteeseen, jossa voidaan täyttää ilmoitus koskien tapahtunutta.

          Tuotetiedot
          nobe pidättää oikeuden verkkosivustolla esiintyviin lyöntivirheisiin ja tuotteiden loppumiseen varastosta. nobe ei takaa, että asiakkaan vastaanottaman tuotteen ulkonäkö vastaa täysin sivustolla esitettyä tuotekuvaa, sillä mm. käytetyn laitteen näyttö, kuvanlaatu ja resoluutio voivat kaikki vaikuttaa esimerkiksi tuotteen värisävyihin. Sivustolla esitetty tuote saattaa poiketa asiakkaan vastaanottamasta tuotteesta myös valmistajan pakkauspäivitysten vuoksi. Epäselvissä tapauksissa ota yhteyttä noben asiakaspalveluun. nobe tekee parhaansa varmistaakseen, että sivustolla esitetyt kuvat ovat mahdollisimman totuudenmukaisia.

          Riitatilanteet
          Mikäli tilannetta ei voida ratkaista noben asiakaspalvelun ja asiakkaan yhteisymmärryksessä, voi asiakas olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.

          Vastuunrajoitus
          nobe ei ota vastuuta tuotteiden aiheuttamista vahingoista. nobe ei ole vastuussa viiveistä/virheistä, jotka aiheutuvat sen vaikutuspiirin ulkopuolelta tulevista, odottamattomista syistä (Force Majeure). Tällaisia voivat olla esimerkiksi viranomaisten antamat kiellot tai määräykset, luonnonmullistukset, lakko, työsulku, boikotti, tulipalo tai tavarantoimittajan este. nobe ei myöskään ota vastuuta tuotteiden tai niiden ominaisuuksien muutoksista, joita tavaran toimittaja/valmistaja on tuotteisiin tehnyt ja jotka eivät ole noben vaikutuspiirissä.

          Tilausehtojen muutokset
          nobe pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja, milloin tahansa. Muutokset tilausehtoihin julkaistaan noben verkkosivulla. Muuttuneet ehdot nähdään hyväksytyiksi, jos asiakas vierailee sivustolla tai tekee sieltä tilauksen.

          Muut ehdot
          nobe pidättää oikeuden painovirheisiin, tavarantoimittajien antamiin virheellisiin teknisiin yms. tietoihin. Riippumatta siitä mitä tietoa nobe on esittänyt, se ei ota vastuuta sen sisällön oikeellisuudesta ja virheettömyydestä ellei toisin ole suoraan esitetty. nobe pidättää oikeuden tehdä muutoksia ilman, että niistä tiedotetaan.