Rekisteriseloste

REKISTERISELOSTE

Tämä tietosuojaseloste kattaa henkilötietolain (523/1999) 10 §:n mukaisen rekisteriselosteen ja tietosuoja-asetuksen (General Data Protection Regulation, GDPR) velvoittamat tiedot. 

Rekisteriseloste on päivitetty 24.5.2018.

REKISTERINPITÄJÄ

NBI Nordic Beauty Import Oy
Eteläinen Makasiinikatu 4
00130 Helsinki
2608059-8 

+358 50 303 0637
info@nobebeauty.com

REKISTERIASIOISTA VASTAAVA HENKILÖ

Janne Nyrhinen, talousjohtaja
NBI Nordic Beauty Import Oy
info@nobebeauty.com

REKISTERIN NIMI

nobe asiakasrekisteri.

REKISTERI SISÄLTÄÄ

- nobe -uutiskirjeen rekisteröityneet tilaajat
- nobe -verkkokaupan rekisteröityneet asiakkaat
- nobe -verkkokaupasta tilanneet asiakkaat

REKISTERIN KÄYTTÖTARKOITUS

nobe -verkkokaupan käyttäjärekisteriin tallennettuja henkilötietoja käytetään asiakassuhteiden hoitamiseen, yhteydenottojen hoitamiseksi, markkinointitarkoituksiin sekä muihin verkkopalveluihin liittyviin tarkoituksiin.

REKISTERIN TIETOSISÄLTÖ

Rekisteriin kerätään rekisteröidyistä perustietoja, kuten: 
- nimi 
- osoite 
- puhelinnumero  
- sähköposti
- tilaustiedot ja tilaushistoria

SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOLÄHTEET

Rekisterinpitäjä rekisteröi nobe -verkkokaupan käyttäjästä ne tiedot, jotka käyttäjä itse ilmoittaa verkkosivustoa käyttäessään.

SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOJEN LUOVUTUKSET JA TIETOJEN SIIRTO EU:N TAI EUROOPAN TALOUSALUEEN ULKOPUOLELLE

Ei säännönmukaisia tietojen luovutuksia kolmansille osapuolille. Ei tietojen luovutuksia EU:n tai ETA:n ulkopuolelle. Uutiskirjeen rekisteritiedot tallennetaan MailChimp (The Rocket Science Group LLC d/b/a MailChimp) postituspalvelu tilille. Voit lukea tästä linkistä palvelun yksityisyyskätännöstä. Riippuen MailChimp palvelun teknisestä toteutuksesta, voidaan rekisterin tietoja säilyttää EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolella. Palvelun tarjoaja MailChimp kuitenkin noudattaa EU:n määräämiä tietoturva asetuksia. 

REKISTERIN SUOJAUKSEN PERIAATTEET

nobe -verkkokaupan käyttäjärekisterin tiedot on tallennettu rekisterinpitäjän järjestelmään, joka on suojattu käyttöjärjestelmän suojausohjelmiston avulla. Järjestelmään sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä. Järjestelmä on myös suojattu palomuurein ja muiden teknisten keinojen avulla. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään vain tietyt, ennalta määritellyt rekisterinpitäjän työntekijät. Rekisterin sisältämät tiedot sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa.

REKISTERÖIDYN KIELTO-OIKEUS

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta samoin kuin henkilömatrikkelia ja sukututkimusta varten. Kielto tulee tehdä kirjallisesti ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilöille.

REKISTERÖIDYN TARKASTUSOIKEUS

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopiot. Tarkastuspyyntö tulee tehdä kirjallisesti ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilölle.

TIEDON KORJAAMINEN

Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta. Rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä rekisterinpitäjän rekisteriasioista vastaavaan henkilöön tiedon korjaamiseksi.

EVÄSTEET

Käytämme evästeitä verkkosivustollamme, jotta voimme varmistaa, että sivumme palvelevat sinua mahdollisimman hyvin. Evästeiden avulla voimme kehittää verkkosivustoa ja tarjota parempia asiakaskokemuksia, kun sivustoa on mahdollista muokata toiveiden, valintojen ja kiinnostuksen kohteiden mukaisesti. Muokkaamme sivustoa seuraamalla esimerkiksi ostoskoreihin lisättyjä tuotteita.

Pysyviä evästeitä käytetään mm. henkilökohtaisten asetusten tallentamiseen nobe -verkkokaupassa, jotta sinun ei tarvitse tehdä samoja valintoja joka kerta verkkokaupassa vieraillessasi. Evästeitä käytetään myös tietojen ja markkinoinnin muokkaamiseen, jotta ne olisivat mahdollisimman tarkoituksenmukaisia sinun kannaltasi. Väliaikaisia evästeitä käytetään esimerkiksi verkkosivuston käyttöä koskevien tilastotietojen tallennukseen.

Hyväksymällä noben käyttöehdot ja tämän tietosuojakäytännön sekä käyttämällä noben verkkosivustoa, hyväksyt evästeiden käytön. Jos et hyväksy evästeiden käyttöä, voit poistaa evästeet käytöstä verkkoselaimesi turvallisuusasetuksista. Voit myös asettaa verkkoselaimen kysymään sinulta joka kerta, kun nobe verkkosivusto haluaa asettaa tietokoneellesi evästeen. Voit myös poistaa aiemmin tallennettuja evästeitä verkkoselaimestasi. Lisätietoja saat verkkoselaimesi ohjesivuilta. Voit lisäksi poistaa evästeet manuaalisesti kovalevyltäsi koska tahansa.

Jos et hyväksy evästeiden käyttöä, huomioithan, että sivuston toiminnallisuudet saattavat rajoittua, eikä verkkokauppa välttämättä toimi tarkoitetulla tavalla.

Tutustu Nobeen
suosituimmat ja kuumimmat tuotteet
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitustavat

Pyrimme toimittamaan arkisin klo 11 mennessä saapuneet tilaukset samana päivänä Postin kuljetettavaksi. Tilaukset ovat perillä 1-3 arkipäivässä tilauksen lähdettyä varastoltamme.

Voit valita toimituksen SmartPOST-automaattiin, lähimpään Postin palvelupisteeseen tai kotiovelle. Toimitamme yli 35 euron tilaukset ilman postikuluja.

  • SmartPOST toimituskulu 3,90 euroa 
  • Lähimpään Postiin toimituskulu 5,50 euroa 
  • Ovelle-paketin toimituskulu 8 euroa 
Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaaminen
Kun olet tehnyt tilauksen, lähetetään tilausvahvistus antamaasi sähköpostisoitteeseen. Tilausvahvistuksesta löytyvät tilaamiesi tuotteiden tiedot, hinnat sekä laskutus- ja toimitusosoite. Ole yhteydessä noben asiakaspalveluun, mikäli tilausvahvistuksessa on virhe.

Puuttuva tilausvahvistus
Teknisestä viasta tai muista noben vaikutuspiirin ulottumattomissa olevista syistä tilausvahvistus voi saapua myöhässä tai jäädä kokonaan saapumatta. Jos tilausvahvistus ei ole saapunut 30 minuutin kuluttua tilauksen tekemisestä, ole yhteydessä asiakaspalveluun. 

Toimitus
Postin esittämä toimitusaikaennuste on keskimäärin 3-5 arkipäivää. Tilaukset lähetetään arkisin tavallisesti vuorokaudessa tai viikonloppuisin/pyhäpäivinä niiden jälkeisenä arkipäivänä. Mikäli tilauksen toimituksessa ilmenee poikkeava viive, johon liittyen sinuun ei ole oltu yhteydessä, ota yhteyttä nobe asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. Toimitusaika-arvio on laadittu Postin antamien tietojen perusteella eikä nobe ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Posti toimittaa asiakkaalle sähköisen (tekstiviesti/sähköposti) tai kirjallisen ilmoituksen lähetyksen saavuttua noutopisteeseen. nobe ei voi vaikuttaa lähetysilmoitusten toimitukseen. Asiakas voi valita toimitetaanko lähetys lähimpään Postin palvelupisteeseen, SmartPOST-automaattiin vai kotiovelle. Toimitustapaa tai valittua SmartPOST-automaattia ei ole mahdollista vaihtaa jälkikäteen.

Noutamatta jäänyt tilaus
Asiakas vastaa antamiensa toimitustietojen oikeellisuudesta. Jos nobe vastaanottaa lähetyksen, jota on yritetty toimittaa väärään osoitteeseen, Postin saapumisilmoitusta ei voitu lähettää johtuen väärästä puhelinnumerosta tai joka on jätetty noutamatta, tulee asiakkaan itse maksaa tilauksen uudelleenlähetyksen postikulut. Noutamatta jääneistä tilauksista veloitetaan 15 euron käsittelymaksu.

Viivästynyt toimitus
Jos tilaustasi ei voida lähettää noben varastolta kohtuullisessa ajassa, otetaan sinuun yhteyttä sähköpostitse. Jos tilausta ei voida lähettää tavallisessa aikataulussa, etkä sen vuoksi halua vastaanottaa sitä, voit perua tilauksen veloituksetta. Kun nobe on luovuttanut lähetyksen sen toimituksesta Postin lajittelukeskukseen vastaavalle Postin alihankkijayritykselle, ei nobe vastaa lähetysten toimitusta koskevista, vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevista viiveistä. 

Hintatiedot
Kaikki hinnat esitetään verkkokaupassa euroissa. Sivustolla esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. nobe pidättää oikeuden hintamuutoksiin johtuen tavarantoimittajan hintamuutoksista, virheellisistä hinnastoista, virheellisinä saaduista hintatiedoista tai muista hinnoitteluvirheistä. nobe pidättää oikeuden myös muihin hintamuutoksiin.

Kampanjat
Alennuskoodeja ei ole mahdollista yhdistää voimassaoleviin kampanjoihin tai tarjouksiin ellei toisin ole esitetty. 

Reklamaatiot, palautusoikeus ja peruutus
nobe noudattaa Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjauksia verkkokaupan toiminnassa. Reklamaatiota, palautusta tai peruutusta koskevissa asioissa asiakaspalveluun tulee ottaa yhteyttä sähköpostitse (info@nobebeauty.com) kohtuullisen ajan kuluessa. 

Palautus- ja peruutusoikeus
Verkko-ostoksilla on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus, joka alkaa siitä päivästä, kun tuote on toimitettu asiakkaalle. nobe vastaa ainoastaan viallisten tuotteiden palautuskustannuksista. Muussa tapauksessa asiakas vastaa itse noben varastolle palautuvan lähetyksen toimituskuluista Postin hinnaston mukaisesti. Lähetyksen vastaanottajalla on velvollisuus tarkistaa, että lähetys ja sen sisältämät tuotteet ovat vahingoittumattomia kuitatessaan lähetyksen. Mikäli tilausta ei ole ehditty lähettää asiakkaalle, voi asiakas perua tilauksen olemalla yhteydessä asiakaspalveluun. Jos tilaus on ehditty lähettää asiakkaalle, noudatetaan noben palautuskäytäntöä.

Poikkeus palautusoikeutta koskien
Jotta tuotteen voi palauttaa, tulee sen olla vahingoittumaton, avaamaton ja käyttämätön. nobella on oikeus pidättää palautetun tuotteen hinnasta kohtuullinen osa tai kieltäytyä ottamasta tuotetta vastaan, mikäli palautettu tuote ei täytä näitä ehtoja. Tuotteen hinnasta tehtävä pidätys arvioidaan tilanteesta riippuen. Avatuilla ja/tai käytetyillä hygieniatuotteilla (kosmetiikkatuotteet ja hajuvedet) ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta terveys- ja hygieniasyistä. Tuotteita, joita on muokattu tai luotu juuri asiakasta varten ei voi palauttaa. Palvelua, joka on suoritettu tai jota on alettu suorittaa ei voida peruuttaa tai palauttaa. Hyväksytty palautus tai tilauksen peruutus hyvitetään asiakkaalle takaisin 30 päivän kuluessa. 

Reklamaatio
Reklamaatio tulee tehdä käyttäen sivustolla olevaa yhteydenottolomaketta tai sähköpostitse. Viallisesta tuotteesta on reklamoitava kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun vika on huomattu. Huomioithan, että viallinen tuote on säilytettävä, kunnes asia on ratkaistu. Mikäli varastossa ei ole uutta tuotetta tai se on poistunut noben valikoimasta, ollaan sinuun yhteydessä. Reklamaatioiden käsittelyyn kuluu tavallisesti 1-3 viikkoa tilanteesta riippuen. Hyväksytty reklamaatio hyvitetään asiakkaalle 30 päivän kuluessa, mikäli kyseessä on rahallinen hyvitys. Uusi tuote toimitetaan asiakkaalle viallisen tuotteen tilalle, kun asiakas on palauttanut nobelle vialliseksi havaitsemansa tuotteen. Mikäli tuote on toimitettu asiakkaalle laadultaan sellaisena, jollaiseksi sen valmistaja on sen tarkoittanut eikä se eroa muista valmistajan vastaavista tuotteista, ei tuotetta ole mahdollista palauttaa nobelle, mikäli sitä on käytetty. nobe ei hyvitä asiakkaille käytettyjä tuotteita, joissa ei ole valmistusvirhettä, vaikka ne eivät olisi vastanneet kuluttajan henkilökohtaisia käyttömieltymyksiä tai olisivat aiheuttaneet asiakkaalle esimerkiksi allergisen reaktion. Tällaisissa tapauksissa asiakkaan suositellaan ottamaan yhteyttä suoraan tuotteen valmistajaan.

Vauriot
Jos asiakas vastaanottaa vaurioituneen tai avatun lähetyksen, tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta välittömästi tilauksen noutopisteeseen, jossa voidaan täyttää ilmoitus koskien tapahtunutta.

Tuotetiedot
nobe pidättää oikeuden verkkosivustolla esiintyviin lyöntivirheisiin ja tuotteiden loppumiseen varastosta. nobe ei takaa, että asiakkaan vastaanottaman tuotteen ulkonäkö vastaa täysin sivustolla esitettyä tuotekuvaa, sillä mm. käytetyn laitteen näyttö, kuvanlaatu ja resoluutio voivat kaikki vaikuttaa esimerkiksi tuotteen värisävyihin. Sivustolla esitetty tuote saattaa poiketa asiakkaan vastaanottamasta tuotteesta myös valmistajan pakkauspäivitysten vuoksi. Epäselvissä tapauksissa ota yhteyttä noben asiakaspalveluun. nobe tekee parhaansa varmistaakseen, että sivustolla esitetyt kuvat ovat mahdollisimman totuudenmukaisia.

Riitatilanteet
Mikäli tilannetta ei voida ratkaista noben asiakaspalvelun ja asiakkaan yhteisymmärryksessä, voi asiakas olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.

Vastuunrajoitus
nobe ei ota vastuuta tuotteiden aiheuttamista vahingoista. nobe ei ole vastuussa viiveistä/virheistä, jotka aiheutuvat sen vaikutuspiirin ulkopuolelta tulevista, odottamattomista syistä (Force Majeure). Tällaisia voivat olla esimerkiksi viranomaisten antamat kiellot tai määräykset, luonnonmullistukset, lakko, työsulku, boikotti, tulipalo tai tavarantoimittajan este. nobe ei myöskään ota vastuuta tuotteiden tai niiden ominaisuuksien muutoksista, joita tavaran toimittaja/valmistaja on tuotteisiin tehnyt ja jotka eivät ole noben vaikutuspiirissä.

Tilausehtojen muutokset
nobe pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja, milloin tahansa. Muutokset tilausehtoihin julkaistaan Beauty Pop Upin verkkosivulla. Muuttuneet ehdot nähdään hyväksytyiksi, jos asiakas vierailee sivustolla tai tekee sieltä tilauksen.

Muut ehdot
nobe pidättää oikeuden painovirheisiin, tavarantoimittajien antamiin virheellisiin teknisiin yms. tietoihin. Riippumatta siitä mitä tietoa nobe on esittänyt, se ei ota vastuuta sen sisällön oikeellisuudesta ja virheettömyydestä ellei toisin ole suoraan esitetty. nobe pidättää oikeuden tehdä muutoksia ilman, että niistä tiedotetaan.